Οι φύλακες άγγελοι της ασφάλτου
Σε «εφιάλτη» αναδεικνύονται για τους Έλληνες οδηγούς τα τροχαία ατυχήματα που οφείλονται στην ολίσθηση των οχημάτων τους.
«Αφανής ήρωας» τα ελαστικά
Ο «φόρος αίματος» στους δρόμους της χώρας, ωστόσο, θα μπορούσε να είναι πολύ μικρότερος, αν οι οδηγοί είχαν φροντίσει να κάνουν σωστή συντήρηση του ελαστικών του οχήματός τους, αφού ο τακτικός έλεγχος του πέλματος και των τεσσάρων τροχών συμβάλλει στον έγκαιρο εντοπισμό πιθανών προβλημάτων και φθοράς. Σύμφωνα με τους ειδικούς, οι τέσσερις αυτές επιφάνειες που ακουμπούν στο έδαφος με μέγεθος μιας παλάμης, είναι ο αφανής ήρωας της καλής λειτουργίας του αυτοκινήτου και των συστημάτων που προλαμβάνουν μια σύγκρουση, όπως το ελεγχόμενο φρενάρισμα.
Πώς γίνεται ο έλεγχος φθοράς των ελαστικών;
Υπάρχουν διάφορα σημεία που χρήζουν της προσοχής του οδηγού, προκειμένου να αποφευχθούν ατυχήματα που οφείλονται σε εκτροπή από φθορά ή «σκάσιμο» ελαστικών. Μεταξύ αυτών, είναι και οι ράβδοι φθοράς πέλματος από σκληρό καουτσούκ, οι οποίες όταν γίνουν ορατές, σημαίνει ότι το ελαστικό έχει φθαρεί πολύ και πρέπει να αντικατασταθεί. Στην περίπτωση, επίσης, που τα άκρα των ελαστικών είναι φθαρμένα και στις δύο πλευρές τους, τότε απαιτείται ο συχνός έλεγχος της πίεσης, καθώς η οδήγηση με ελαστικά που δεν διαθέτουν επαρκή αέρα, αυξάνει τόσο την κατανάλωση καυσίμου, όσο και τον κίνδυνο ατυχήματος.
Τα ελαστικά, ωστόσο, δεν φθείρονται με τον ίδιο ρυθμό και από τους ίδιους παράγοντες. Τα πέλματα των τροχών του εμπρόσθιου άξονα συνήθως φθείρονται πιο γρήγορα. Αν, όμως, η φθορά είναι μεγαλύτερη από τη φυσιολογική, τότε ίσως θα πρέπει να ελεγχθούν οι αναρτήσεις ή να χρειάζεται ευθυγράμμιση. Πολλές φορές στις εσοχές του πέλματος των ελαστικών σφηνώνουν διάφορα αντικείμενα. Αν και συνήθως τα περισσότερα αφαιρούνται εύκολα, χρειάζεται πολύ προσεκτικός έλεγχος, γιατί μπορεί το αντικείμενο, όπως λόγου χάρη ένα καρφί, να έχει διαπεράσει το καουτσούκ και να οδηγήσει σε κλαταρισμένο ελαστικό.
Σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία, το πέλμα του ελαστικού πρέπει να έχει βάθος τουλάχιστον 1,6 χιλιοστών σε ολόκληρη την περιφέρεια του ελαστικού. Για τα χειμερινά ελαστικά, παραδείγματος χάρη, η Goodyear συνιστά βάθος πέλματος τουλάχιστον 4 χιλιοστών.
Πηγή : https://www.cnn.gr/
Comments
No comment at this time!
Leave your comment