Οι φύλακες άγγελοι της ασφάλτου

person Posted By: mytyres ελαστικά list In: περί Ελαστικών On: comment Comment: 0 favorite Hit: 73

Σε «εφιάλτη» αναδεικνύονται για τους Έλληνες οδηγούς τα τροχαία ατυχήματα που οφείλονται στην ολίσθηση των οχημάτων τους.

auto1.jpg

Σε «εφιάλτη» αναδεικνύονται για τους Έλληνες οδηγούς τα τροχαία ατυχήματα που οφείλονται στην ολίσθηση των οχημάτων τους.
Πριν λίγες ημέρες ένας ακόμη οδηγός ΙΧ στην Εγνατία Οδό παραλίγο να χάσει τη ζωή του, όταν το αυτοκίνητό του εξετράπη της πορείας του λόγω σκασμένου ελαστικού, καταλήγοντας στις προστατευτικές μπάρες του οδοστρώματος. Μπορεί η περιπέτεια του οδηγού να είχε αίσιο τέλος, καθώς απομακρύνθηκε από το σημείο της σύγκρουσης με ελαφριά τραύματα, ωστόσο δεν συνέβη το ίδιο και με τους 233 συμπολίτες του, που άφησαν την τελευταία τους πνοή στην άσφαλτο, εξαιτίας της εκτροπής των οχημάτων τους το 2017. 

 «Αφανής ήρωας» τα ελαστικά

Αυτό προκύπτει από τα τελευταία στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ) για τα οδικά τροχαία ατυχήματα κατά το διάστημα 2008 - 2017, ενώ σε εκτροπή οφείλεται και το 30% των αυτοκινητιστικών δυστυχημάτων που σημειώθηκαν το Α’ εξάμηνο του 2018, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ΕΛ.ΑΣ. Αν και μεταξύ των παραβάσεων που οδήγησαν σε τροχαίο ατύχημα είναι η υπερβολική ταχύτητα ή η οδήγηση υπό την επήρεια μέθης, πολλοί αγνοούν ότι η αποφυγή δυστυχημάτων δεν είναι μόνο θέμα ασφαλούς οδικής συμπεριφοράς, αλλά και καλής συντήρησης των ελαστικών τους, αφού μπορούν να αποδειχθούν οι… «φύλακες άγγελοι» της ασφάλτου. 

Σύμφωνα, λοιπόν, με τα επίσημα στοιχεία που ανακοίνωσε η ΕΛΣΤΑΤ τον Ιανουάριο για το 2017, από τα συνολικά 731 θανατηφόρα τροχαία, τα 233 οφείλονταν σε εκτροπή/ανατροπή, ενώ σε σχέση με τις ατμοσφαιρικές συνθήκες, 571 ατυχήματα συνέβησαν κατά τη διάρκεια βροχόπτωσης, κοστίζοντας τη ζωή σε 63 άτομα. Η εκτροπή των αυτοκινήτων είναι, μάλιστα, η δεύτερη αιτία των θανατηφόρων τροχαίων, καθώς το ποσοστό των νεκρών στα συνολικά 1.503 περιστατικά ανήλθε στο 31,9%, πίσω από τη σύγκρουση μεταξύ μετακινούμενων οχημάτων που συγκέντρωσε το 40,8%.

Ο «φόρος αίματος» στους δρόμους της χώρας, ωστόσο, θα μπορούσε να είναι πολύ μικρότερος, αν οι οδηγοί είχαν φροντίσει να κάνουν σωστή συντήρηση του ελαστικών του οχήματός τους, αφού ο τακτικός έλεγχος του πέλματος και των τεσσάρων τροχών συμβάλλει στον έγκαιρο εντοπισμό πιθανών προβλημάτων και φθοράς. Σύμφωνα με τους ειδικούς, οι τέσσερις αυτές επιφάνειες που ακουμπούν στο έδαφος με μέγεθος μιας παλάμης, είναι ο αφανής ήρωας της καλής λειτουργίας του αυτοκινήτου και των συστημάτων που προλαμβάνουν μια σύγκρουση, όπως το ελεγχόμενο φρενάρισμα.

Πώς γίνεται ο έλεγχος φθοράς των ελαστικών;

Υπάρχουν διάφορα σημεία που χρήζουν της προσοχής του οδηγού, προκειμένου να αποφευχθούν ατυχήματα που οφείλονται σε εκτροπή από φθορά ή «σκάσιμο» ελαστικών. Μεταξύ αυτών, είναι και οι ράβδοι φθοράς πέλματος από σκληρό καουτσούκ, οι οποίες όταν γίνουν ορατές, σημαίνει ότι το ελαστικό έχει φθαρεί πολύ και πρέπει να αντικατασταθεί. Στην περίπτωση, επίσης, που τα άκρα των ελαστικών είναι φθαρμένα και στις δύο πλευρές τους, τότε απαιτείται ο συχνός έλεγχος της πίεσης, καθώς η οδήγηση με ελαστικά που δεν διαθέτουν επαρκή αέρα, αυξάνει τόσο την κατανάλωση καυσίμου, όσο και τον κίνδυνο ατυχήματος.

Τα ελαστικά, ωστόσο, δεν φθείρονται με τον ίδιο ρυθμό και από τους ίδιους παράγοντες. Τα πέλματα των τροχών του εμπρόσθιου άξονα συνήθως φθείρονται πιο γρήγορα. Αν, όμως, η φθορά είναι μεγαλύτερη από τη φυσιολογική, τότε ίσως θα πρέπει να ελεγχθούν οι αναρτήσεις ή να χρειάζεται ευθυγράμμιση. Πολλές φορές στις εσοχές του πέλματος των ελαστικών σφηνώνουν διάφορα αντικείμενα. Αν και συνήθως τα περισσότερα αφαιρούνται εύκολα, χρειάζεται πολύ προσεκτικός έλεγχος, γιατί μπορεί το αντικείμενο, όπως λόγου χάρη ένα καρφί, να έχει διαπεράσει το καουτσούκ και να οδηγήσει σε κλαταρισμένο ελαστικό.

Σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία, το πέλμα του ελαστικού πρέπει να έχει βάθος τουλάχιστον 1,6 χιλιοστών σε ολόκληρη την περιφέρεια του ελαστικού. Για τα χειμερινά ελαστικά, παραδείγματος χάρη, η Goodyear συνιστά βάθος πέλματος τουλάχιστον 4 χιλιοστών.

Πηγή : https://www.cnn.gr/

Tags: goodyear

Comments

No comment at this time!

Leave your comment

Κυριακή Δευτέρα Τρίτη Τετάρτη Πέμπτη Παρασκευή Σάββατο Ιανουάριος Φεβρουάριος Μάρτιος Απρίλιος Μάιος Ιούνιος Ιούλιος Αύγουστος Σεπτέμβριος Οκτώβριος Νοέμβριος Δεκέμβριος

Εγγραφή νέου Λογαριασμού

Έχετε ήδη Λογαριασμό?
Log in instead Ή Διαγραφή Κωδικού